دیرعامل یک شرکت هواپیمایی خبر داد:

4 فروند ایرباس جدید بر فراز آسمان ایران

مدیرعامل شرکت هواپینفت ایران گفت: در برنامه پنج ساله این شرکت خرید چهار فروند هواپیمای ایرباس پیش‌بینی شده است که خرید یک فروند از این هواپیما‌ها در نیمه‌دوم امسال محقق می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر شرکت دارای 9 فروند هواپیمای است که هشت هواپیمای آن از نوع فوکر و یک هواپیمای آن کانادایی است. این هواپیما غربی و دارای شرایط خوبی هستند که آخرین اصلاحیه‌های بین‌المللی بر روی آن‌ها انجام شده است و جز آخرین تولیدات کارخانه فوکر به‌شمار می‌آیند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت ایران عنوان کرد: کارخانه فوکر در سال 1995 تعطیل شد و هواپیمای خریداری شده شرکت هواپیمایی نفت تقریبا جز 30 محصول پایانی کارخانه محسوب می‌شوند این نوع هواپیما در حال حاضر در ایرلاین‌های اروپا فعال بوده و پرواز می‌کنند.

طالب‌زاده ادامه داد: در تیرماه امسال 900 ساعت پرواز توسط این شرکت انجام شد که متوسط پرواز در هر ماه حدود 900 ساعت است که میزان ساعت پرواز در تیرماه امسال بالاترین حجم پرواز در طول تاریخ شرکت هواپیمایی نفت ایران به شمار می‌آید.

وی درباره همکاری شرکت هواپیمایی نفت ایران با ناوگان هوایی کشور پس از حذف توپولوف‌ها گفت: پس از این اتفاق، تمام درخواست‌های مسیرهای داخلی خوزستان از سوی شرکت پاسخ داده شد؛ البته پس از حذف شدن توپولوف‌ها از ناوگان کشور، جلسه‌ای در شرکت هواپیمایی کشور برگزار و مسیرها به ما پیشنهاد شد که توسط شرکت انجام گرفت و با توجه به این موضوع، پروازهای شرکت حدود 250 ساعت افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت ایران اظهار کرد: در خوزستان مشکلی در خصوص پروازها وجود ندارد و مشکل موجود ناوگان هوایی کشور بیشتر به محدودیت‌ها و مساله تحریم ارتباط دارد؛ البته فرسوده بودن ناوگان هوایی و عدم تمایل کشورها به فروش هواپیمای نو به ایران به دلیل محدودیت‌های تحریم از دیگر مشکلات ناوگان هواپیمایی کشور است.

طالب‌زاده بیان کرد: در سال‌های 88 و 89، 6 فروند هواپیما از نوع فوکر ساخت هلند به ناوگان شرکت اضافه شد که با استفاده از سرمایه صندوق بازنشستگی شرکت نفت و وام‌های خارجی خریداری شده است. 

حسین‌شهریار طالب‌زاده در خوزستان، اظهار کرد: خرید هواپیمای ایرباس در برنامه شرکت هواپیمایی نفت ایران است که در حال حاضر در حال پیگیری فاینانس و جذب اعتبارات آن هستیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا